Rameno

Rameno nebo krk?

Téměř každý z nás se již setkal s bolestí v ramenním kloubu. Ráno se člověk vzbudí a začne ho bolet rameno. Bolest ho trápí už několik dní, týdnů a nijak se nemění. Nemůže si vyčistit zuby, učesat se, nebo si podat hrnek z poličky.

Bolest v ramenním kloubu nemusí souviset s ramenem samým – přestaňte pátrat v paměti, kdy a kde jste s ramenem udělali nezvyklý pohyb nebo zda jste se do něj uhodili. Bolest v ramenním kloubu se může totiž snadno objevit ze špatného postavení krční páteře.

Příčin pak může být mnoho – často upozorňujeme na špatné nastavení pohybu a s nimi spojená rizika. Fakt, že to, jak držíme tělo a hýbeme se ryze podvědomě v každodenních situacích, mívá dlouhodobé následky na oblasti, které tak přetěžujeme či nevyužíváme dostatek.

Tělo je komplexní systém, který je potřeba vědomě využívat v celé šíři jeho kloubů, vazů a svalů. Nejde pak jen o pohyb, který pravidelně vykonáváme v práci a který má největší dopad, pokud je zaměřený jen na jednu část těla (sedavé zaměstnání či naopak ty obory, v nichž lidé stojí, jsou skrčení či tahají těžká břemena).

Záludné je, že krční páteř a bolest ramene mohou způsobit i zdánlivě nevinné aktivity – ty, které považujeme za odpočinek. Mezi ně patří špatná pozice během spánku, neměnná poloha krční páteře nebo i jen sezení doma na gauči.

Certifikovaná McKenzie klinika ale dokáže poradit, jak se těchto bolestí po pár terapiích zbavit a hlavně, jak těmto bolestem předcházet.