Po operaci

Pár slov všem pacientům po operaci pohybového aparátu

Bolí Vás záda nebo klouby? Jste již po operaci? Myslíte si, nebo vám řekl lékař, že je to vzhledem k vašemu věku normální? Chcete se s tím smířit? A víte, že to vše nemusí být pravda?

Stále častěji se zabýváme případy určitého vzdání se vlastní kondice a zdravého, bezbolestného pohybu po operačních zásazích. Naše fyzioterapeutka Renata Andělová, Cert. MDT, k tématu sepsala pár svých slov, doporučení a motivace pro všechny, kteří nechtějí zlomit hůl nad svým pohybem – ani tu na trekkingovou chůzi.

Poraďte se se svým trenérem, fyzioterapeutem, nebo s kýmkoli, kdo se tímto problémem zabývá.

Počítejte ale s tím, že je potřeba nějaké aktivity. Nejprve ušité na míru pro váš problém. Později je vhodné si vytvořit návyk na pravidelný pohyb. Už jen pro prevenci, abychom se nedostali do bolesti znovu. Jak na to? Zkuste se pravidelněji hýbat. Stačí cokoli, co děláte rádi - chůze, plavání, jízda na kole, procházka s pejskem, nebo s kočárkem s vnoučetem, ...

Nebojte se ani nordic walking holí (trekkingových), není potřeba se za ně stydět. Kdo tomu rozumí, ví, že chůze s trekkingovými holemi je kvalitnější než chůze pomalá až couravá a bez nich.

Nesmiřujte se s něčím, co nechcete, a co není potřeba mít. A nečekejte, že se věci sami spraví. Dokud o zdraví a bezbolestný pohyb nepřijdeme, nikdy nás nenapadne, jak moc nám to může chybět a omezovat náš bezstarostný život. A čím více případů se k nám dostává, tím více nás to motivuje šířit, že prevence pohybu je neméně důležitá, než běžné prevence například ústního zdraví.