Fyzioterapie přes internet

Mechanická diagnostika a terapie (MDT) je výzkumem ověřený systém hodnocení a léčby příznaků zad, šíje a končetin, který vyvinul novozélandský fyzioterapeut Robin McKenzie. MDT nám umožňuje léčit pohybové obtíže i na dálku. Klíčem systému MDT je ​​nalezení konkrétních pohybů zvolených na základě vyšetření. Správně zvolený pohyb nebo setrvání v pozici poskytne úlevu a zlepší další příznaky, jako jsou tuhost, snížený rozsah pohybu, síla nebo kořenové dráždění a mravenčení.

Naši terapeuti jsou schopni na základě přesně strukturovaných otázek číst ve Vašich symptomech i po telefonu, bez dotyku a fyzického vyšetření.  Terapeuti dokáží odhalit příčinu bolestí na základě principu centralizace (symptomy ustupují) a periferizace (symptomy se zhoršují a je tak potřeba zvolit jiný směr léčby). Vaše anamnéza lze během videohovoru získat stejnými metodami, jaké by se používaly v ordinaci. 80–90 % pacientů „rychle reaguje“ a mnohdy není vyžadována dlouhodobá léčba.

Převážná většina Vašich obtíží je vhodná pro online konzultaci MDT. Pokud zjistíme, že vaše obtíže nebo situace nejsou vhodné pro online konzultaci, okamžitě Vás s tím seznámíme a nabídneme Vám další postup.

MDT se od tradiční fyzioterapie liší procesem hodnocení, který zahrnuje testování opakovaných pohybů a trvalých pozic specifických pro váš problém. Určuje, které cvičení můžete vykonávat, abyste došlo ke snížení obtíží. Také se zaměřuje dlouhodobou prevenci recidivy problémů.

Průběh online hovoru

Všechny schůzky MDT začínají „subjektivním hodnocením“, během něhož váš certifikovaný fyzioterapeut MDT získá klíčové informace, jako je lokalizace příznaků, jak se příznaky mění při různých pohybech / pozicích a další cílené otázky. To v kombinaci s hodnocením pohybu (budete požádáni o provedení konkrétních pohybů na základě vaší anamnézy) zúží, jaký konkrétní typ problému máte. Tento proces hodnocení také určí přesná cvičení a strategie, které budete muset provést, abyste se mohli úspěšně diagnostikovat, zda lze obtíže odstranit.